استارتاپ

استارتاپ چیست

استارتاپ

استارتاپ چیست

استارتاپ چیست؟
شرکت نوپا را استارتاپ نامیده اند.
اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، در محور این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعالیت کند..
تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر
استارت آپ یک کسب و کار جدید است (A New Business)
تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA)
کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.
تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک شکل گرفته است.

استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.
بنابراین، اگر شکل‌های خاصی از کسب و کار نوپا مد نظر ما باشد، آن را با صفات مربوطه ذکر خواهیم کرد. مثلاً ممکن است چنین اصطلاحاتی را به کار ببریم:
کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
استارت آپ مبتنی بر فن آوری اطلاعات
کسب و کار نوپای خانگی
کسب و کارهای نوپای آینده نگر
کسب و کارهای نوپای ایجادکننده تحول در بازار
برای اینکه بفهمیم استارتاپ چیست، بهتر است ابتدا بفهمیم استارتاپ چه چیزهایی نیست
استارتاپ یک رویداد و همایش کارآفرینی نیست
یک وب سایت یا یک اپ موبایل، لزوما یک استارتاپ نیست
استارتاپ یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست

بر اساس تعاریف مختلف از نویسندگان و محققان این حوزه، مانند آقای استیو بلنک، اریک ریس، و کتاب ها و منابع متنوع، بهترین و جامعترین تعریفی را که برای یک استارتاپ می توان ارائه کرد، به نظر من، این است:
استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.


جایگاه نوآوری در استارتاپ‌ها
استارتاپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند. در واقع فرد یا افرادی خوشفکر، با ایده های نو، در جستجوی روش هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.

  • ۰
  • ۰

ایده های استارتاپی جدید و نوین

یکی از دغدغه‌های بسیار بزرگ افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار نوآورانه و جدیدی را راه‌اندازی کنند، اینست که چگونه ایده های استارتاپی خوبی پیدا کنند. هیچ‌کسی با تلاش و فکر کردن نمی‌تواند به یک ایده‌ی جذاب دست پیدا کند. ایده‌ها از مشکلات نشات می‌گیرند، مشکلات اساسی که یک فرد یا اطرافیانش با آن مواجه هستند.

بهترین ایده های استارتاپی در سه چیز مشترک هستند: آن‌ها ایده‌هایی در حوزه علایق بنیانگذاران هستند، خود بنیان‌گذاران می‌توانند آن را بسازند، آن ایده‌ها برای مردم ارزشمند هستند.

مشکل

به نظرم این مسئله‌ی بسیار واضحی است، هر کسب‌وکاری باید یک مشکل را حل کند و یا یک نیاز را برطرف سازد. چرا که اگر این‌گونه نباشد،هیچ نیازی به آن وجود ندارد. اما بسیاری از استارت‌آپ‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند و روی ایده‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که هیچ ارزشی ارائه نمی‌کند.

نیاز

هنگامی‌که یک استارت‌آپ راه‌اندازی می‌شود، باید حداقل افرادی باشند که در همان لحظه آن محصول یا خدمات را بخواهند. شما نباید روی افرادی که می‌گویند ممکن است یک روز از سرویس شما استفاده کنند، حساب باز کنید.

معمولا گروه اول تعدادشان خیلی کم است. اگر چیزی وجود داشته باشد که تعداد زیادی از مردم به آن نیاز داشته باشند، مطمئنا قبلا ساخته شده است. به عبارت ساده‌تر، اگر شما دو ایده با شرایط زیر داشته باشید، حتما دومی را انتخاب کنید.

  • می‌توانید چیزی بسازید که تعداد بسیار زیادی از مردم آن را می‌خواهند.

  • می‌توانید چیزی بسازید که تعداد کمی از مردم شدیدا آن را می‌خواهند.

اکثر ایده‌هایی که ویژگی دوم را داشته باشند، به استارت‌آپ‌های موفقی تبدیل خواهند شد. بنابراین می‌بایست به جای این‌که دنبال چاله‌های بزرگ باشید،  چاله‌های عمیق را بیابید.

مهارت

اگر نگاهی به ایده های استارتاپی موفق بیندازید متوجه می‌شوید که اکثر بنیانگذاران مهارت‌هایی در حوزه‌ی کاری که انجام می‌دهند، دارند. چرا مارک زاکربرگ توانست فیسبوک را راه‌اندازی کند؟ چون ۴ سال قبل از این‌که وارد دانشگاه هاروارد شود، کامپیوتر داشت و از آن استفاده می‌کرد. او راحت‌تر می‌توانست کشف کند که چه چیزی برای آن‌هایی که تازه وارد دنیای آنلاین می‌شوند، جذابیت خواهد داشت.

دقت

مطمئن باشید هنوز هم می‌توان سرویس‌هایی را کشف کرد که مردم بعد از مدتی استفاده از آن با خود بگویند “قبل از این محصول من چه کار می‌کردم؟” تنها راه اینست که دقت خود را بالا ببرید.

اگر چیزی شما را آزار می‌‌دهد، شاید برای بسیاری از افراد دیگر نیز آزاردهنده باشد. از کنار مسائل به سادگی عبور نکنید.

دانشگاه

اگر دانشجو هستید، چند توصیه برای شما داریم. به هیچ وجه زمان خود را صرف کلاس‌های آموزش کارآفرینی نکنید. هیچ چیزی مثل کارآفرینی و شروع به کار کردن نمی‌تواند به شما کارآفرینی را یاد دهد. به جای آن، زمان خود را صرف مهارت‌های کاربردی‌تر کنید.

اگر دانشجو هستید، بیشتر وقت خود را صرف بررسی ایده‌ها بکنید. جستجو کنید و ببینید در سراسر جهان چه ایده های استارتاپی جذابی در حال اجرا است.

رقبا

زمانی‌که شما یک ایده‌ی خوب به ذهن‌تان رسید، اغلب اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، اینست که آیا کسی قبل از من به این ایده رسیده است یا نه؟ نگران این موضوع نباشید، ۱۰ دقیقه جستجو در اینترنت می‌تواند نگرانی شما را برطرف کند.

هم‌راستایی

اگر تحصیلات شما، مهارت‌ها و ایده‌ی شما هیچ ربطی به هم ندارند، بدانید یک جای کار ایراد دارید. ایده‌های موفق معمولا توسط افرادی ساخته می‌شوند که در آن ایده تخصص کافی را دارند. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه‌ی پایگاه داده‌ها کار می‌کنید، باید ایده‌ای در همین حوزه داشته باشید.

نتیجه‌گیری: یافتن ایده های.استارتاپی خوب

پیدا کردن ایده های استارتاپی خوب، ایده‌هایی که واقعا دردی را دوا کنند، کار بسیار ظریف و سختی است. اما کافیست پشتکار لازم برای شروع استارت‌آپ تان را داشته باشید. امواج را دنبال کنید، مشکلات را بیابید، ایده‌ای در راستای تخصص خود پیدا کنید و همواره برای رشد مهارت‌های خود تلاش کنید.

چند نمونه از ایده های استارتاپی جدید

-1حسابداری

-2تعمیر دوچرخه

3.تمیز کردن قایق

-4تمیز کننده دودکش

-5مشاور

-6مستخدم شخصی

7-تمیز کننده دودکش

8-خدماتی  برای طرح کسب و کار

9-خدمات تمیز کردن

10-تعمیر کامپیوتر

11-تولید کننده نژاد های مختلف سگ

12-خدمات تحریریه

13-تعمیر وسایل الکترونیکی

14-.تعمیر وسایل الکترونیک

15-برنامه ریزی رویداد ها

16-متخصص خدمات شهود

17-برنامه ریز مالی

18-یازارهای دست دوم فروشی

.19-مربی گلف

20-مامور رسیدگی به مصرف انرژی خانه ها

21-بازرسی خانه

22-سازمان دهی خانه دارها

23-متخصصین واردات/صادرات

24-طراح دکوراسیون داخلی

25-ساخت طلا و جواهر

26-نویسنده بازاریابی

27-دفاتر اسناد رسمی/ دیوان عدالت

28-مدیریت املاک

29-تعمیر موتورهای کوچک

.30-مشاور مصرف انرژی خورشیدی   

 

 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی