استارتاپ

استارتاپ چیست

استارتاپ

استارتاپ چیست

استارتاپ چیست؟
شرکت نوپا را استارتاپ نامیده اند.
اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، در محور این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعالیت کند..
تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر
استارت آپ یک کسب و کار جدید است (A New Business)
تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA)
کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.
تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک شکل گرفته است.

استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.
بنابراین، اگر شکل‌های خاصی از کسب و کار نوپا مد نظر ما باشد، آن را با صفات مربوطه ذکر خواهیم کرد. مثلاً ممکن است چنین اصطلاحاتی را به کار ببریم:
کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
استارت آپ مبتنی بر فن آوری اطلاعات
کسب و کار نوپای خانگی
کسب و کارهای نوپای آینده نگر
کسب و کارهای نوپای ایجادکننده تحول در بازار
برای اینکه بفهمیم استارتاپ چیست، بهتر است ابتدا بفهمیم استارتاپ چه چیزهایی نیست
استارتاپ یک رویداد و همایش کارآفرینی نیست
یک وب سایت یا یک اپ موبایل، لزوما یک استارتاپ نیست
استارتاپ یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست

بر اساس تعاریف مختلف از نویسندگان و محققان این حوزه، مانند آقای استیو بلنک، اریک ریس، و کتاب ها و منابع متنوع، بهترین و جامعترین تعریفی را که برای یک استارتاپ می توان ارائه کرد، به نظر من، این است:
استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.


جایگاه نوآوری در استارتاپ‌ها
استارتاپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند. در واقع فرد یا افرادی خوشفکر، با ایده های نو، در جستجوی روش هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.

  • ۰
  • ۰

بهترین روش های تبلیغات در ایران

درحالى که در کشورهاى پیشرفته، اینترنت، شبکه هاى ماهواره اى و بیلبوردهاى تبلیغاتى نقش تعیین کننده اى در تبلیغات کالا و خدمات دارند، نظرسنجى انجام شده از نشان مى دهد که این ابزارهاى تبلیغاتى تاثیرگذارى چندانى در ایران ندارند.براساس نتایج نظرسنجى مرکز افکار سنجى دانشجویان ایران مرکز افکار سنجى دانشجویان ایران صدا و سیما با ۳۴٫۴ درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهاى تبلیغى موثر بررویکرد مصرف کنندگان ایرانى در هنگام خرید کالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندک یعنى ۳۴ درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها ۱۰٫۲ درصد رده سوم را به خود اختصاص دادند.به این ترتیب مى توان نتیجه گرفت که مصرف کنندگان ایرانى بیشتر تاثیر تبلیغاتى را در حوزه خرید کالا و خدمات از صدا و سیما و خانواده و دوستان و آشنایان خود مى گیرند.قرار گرفتن خانواده، دوستان و آشنایان در رتبه دوم موثرترین ابزارهاى تبلیغاتى در کشورمان نشان مى دهد که فرهنگ شفاهى در بین ایرانى ها همچنان حرف اول را مى زند و شرکتهاى تولیدى و صنعتى مى توانند از این طریق موفقیت چشمگیرى در فروش محصولات خود و افزایش سهم در بازار به دست بیاورند.

روش های تبلیغات اینترنتی

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی برای بسیاری از افراد ناشناخته است. آنها نمی دانند که با توجه به کسب و کار و موقعیت حرفه ای خود کدام نوع و روش تبلیغات را انتخاب نمایند.شرکتهای بزرگ و کوچک و فروشگاه هایی که میخواهند به کسب و کار خود توسعه دهند و آرزوی افزایش مشتریان خود را دارند; چگونه میتوانند مخاطبان خود را بسوی خود جذب کنند ؟بازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا; بخصوص در کشور های پیشرفته است.امروزه اینترنت آنقدر در زندگی روزمره همه نفوذ کرده است که نمی توان از پتانسیل بالای کاربران آن غافل ماند; کاربرانی که دیگر فقط نوجوان و جوان نیستند; بلکه فعالین بازار و سرمایه گذارانی که سرمایه های کلانی هم در اختیار دارند را هم شامل می شوند; افرادی که می توانند یک مشتری پر سود باشند از اینترنت برای کار های روزمره خود استفاده می کنند.نسلی که در زمان تحصیل با اینترنت آشنا شد; اکنون وارد بازار کار شده است و درصد قابل توجهی از سرمایه ها کشور را در دست دارد; حال این افراد که می دانند اینترنت می تواند چه ابزار پر قدرت تبلیغات باشد; از آن به صورت روزمره استفاده می کنند.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی